povuci

JEDAN DAN S...

Osmijeh i lijepa riječ garantirano otapaju i najmrzovoljnije stranke!

Naš kolega Goran Radić u svom se 28 godina dugom radnom vijeku nagledao svega i svačega. Kao nadzornik u ORYX Stanici za tehnički pregled pregledao je više od pola milijuna vozila vozila, ali jedno je ostalo isto – odlična radna atmosfera i ljudski pristup strankama.

Gorane, sjećaš li se svojih početaka u Zubak Grupi?
U srpnju 2022. bilo je 28 godina otkad sam došao u Zubak Grupu. Naime, moja majka je tu radila u kuhinji, a tu je i mirovinu dočekala. Došao sam odmah nakon završene srednje škole i bez problema dobio posao. Nakon nekoliko mjeseci rada u servisu u AutoZubak Velikoj Gorici, u Stanici za tehnički pregled se ukazala prilika za premještajem. Tako sam prešao u stanicu i evo i dandanas sam na tom radnom mjestu. U početku sam radio kao pomoćnik jer nisam imao nijednu licencu. 2001. godine me šef poslao na polaganje licenci, i otada redovno idem na edukacije i usavršavanja. Mislim da sam sada skupio sve moguće licence pa praktički nema posla u stanici koji ne mogu obavljati, haha!

Koje su to sve licence?
Radi se o licenci za nadzornika koju polažemo svake dvije godine. Zatim licenca za male aute, za kamione, za teretni program te za homologaciju auta iz uvoza. Prošao sam brojne seminare jer je edukacija u našem poslu iznimno važna. Stalno nešto novo izlazi, trebamo biti u tijeku, stalno su tu neki noviteti, izmjene i dopune. Ako ne prisustvuješ svake godine, ne dobiješ dozvolu za rad.

Kako izgleda tvoj radni dan?
Najprije preuzmemo vozilo i onda uz pomoć dokumenata identificiramo je li to uopće to vozilo pa potom kreće klasična procedura. U prvoj fazi provodimo eko test.
U drugoj fazi dolazi provjera kočnica, a u trećoj fazi ide pregled podvozja vozila. Tu obavljamo kompletnu kontrolu; od pneumatika, ispušnog sustava, eventualna zauljenost i korozija. U zadnjoj fazi pregledavamo svjetla, je li snop svjetla dobro podešen, kakvi su brisači te na kraju ako je sve u redu, lijepimo naljepnicu i slikamo vozilo. I to je to!

Što ti je najdraže u poslu?
Jako volim kad mi dođe kamion, po propisu imam sat vremena s njim i ne mogu ništa drugo uzeti pa pregledavam sve, od instalacija do vanjskog izgleda. Za mala vozila mi treba 15 minuta ili više, a na kamionima baš guštam.

Za mene je idealno što sam cijeli radni vijek u Stanici za tehnički pregled, nisam lik koji se rado “šalta” s posla na posao i volim usavršavati postojeće vještine što je idealno za moj posao u Zubak Grupi.

Jel lakše raditi s vozilima ili s ljudima?
Uh, dobro pitanje. Bude dana kad mi dođu vozila u katastrofalnom stanju ili kad stranka dođe s vozilom koje vrijedi manje nego što ju izađe registracija i tehnički pregled. Većini ljudi je zajedničko to što im se žuri, žele što prije dobiti naljepnicu, “usipati” benzin u vozilo i otići. Što bolje znam svoj posao, lakše mi je ljudima objasniti da osobno nemam ništa protiv njih, meni su sigurnost i provođenje propisa na prvom mjestu, sve ostalo je sekundarno. Ima raznih izlika i opravdanja.

Jel te ikad netko pokušao podmititi, ponuditi novac u zamjenu za okretanje glave i žmirenje na neispravno vozilo?
Ma naravno, bilo je i takvih koji su pokušali ponuditi mito. Ono što mnogi ne znaju je da se sve to zapisuje i zna se koji auto je bio kod kojeg nadzornika, tako da ako se nešto ne daj Bože dogodi s tim vozilom, lako se može pratiti put od njega do mene. Kad govorimo o sigurnosti na cestama, kod mene nema zezancije i muljanja. Gubitak licence za mene je nezamisliv. No, zato često znamo od zadovoljnih klijenata dobiti jabuke, mandarine, meda. Kolegica Ankica radi najbolju štrudlu pa se znamo nakon posla svi zajedno podružiti u našem prostoru za druženje koje nam je firma uredila ove godine.

U tvojih 28 godina dočekao si i ispratio mnoge kolege. Što najčešće učiš najmlađe kolege i kako ih motiviraš?
Mladi su dosta nestrpljivi s drugima, a prilike za sebe propuštaju jer misle da će im non stop dolaziti nove. Ja sam ovako očinski nastrojen prema njima jer mi mogu biti djeca. A savjeti koje im najčešće dajem je da budu strpljivi i mirni i objasne s razumijevanjem sve što klijente zanima. Neke stvari su nama u stanici normalne i podrazumijevaju se, ali su njima nepojmljive i za uslugu koju plaćaju zaslužuju da ih se sasluša i da im se objasni. Također je jako važan pristup stranci, on treba biti miran i ohrabrujući. Nikako ne biti bahat ili lupati vratima, ljudi su s pravom osjetljivi na tretman svojih limenih ljubimaca. Osmijeh i lijepa riječ uistinu otapaju i najmrzovoljnije stranke.

 

 

KOLEGE O GORANU
Dubravko Roksa – Goran je jako vedra osoba uvijek puna života! Ništa se ne sekira, sve uz smiješak, kažem vam da će on živjeti 100 godina!
Mario Zgurić – Goran je jedna odličan kolega, zajedno u smjeni radimo već 11 godina! Uvijek nasmiješen, uvijek otvoren za razgovor i rješavanje problema kako sa strankama, tako i sa kolegama. Kolega za svaku pohvalu!
Ankica Krmpotić – Goran je izvrstan kolega, još bolji čovjek!

 

Photo: Pixsell