Andrija Marušić oduvijek je znao da će biti limar. Ovaj 64-godišnjak, rodom iz Dervente, kamione je počeo popravljati već s 13 godina. Budući da su mu i otac i ujak imali limarske radionice, gotovo da i nije imao izbora, i u limariji je ostao cijeli život.
Andrija, kakvi su bili vaši počeci u AutoZubaku?
Kad sam došao u Zagreb 1993. godine, odmah sam počeo raditi u AutoZubaku. Tada međutim nije manjkalo limara nego lakirera, tako da sam do 1995. godine zapravo radio kao lakirer.
Nije dugo trebalo da se vratite svojoj limarskoj ljubavi.
Ma da, 1995. godine su me prebacili natrag u limare. Bio sam očito i jako uspješan i stručan, jer su me iz tvrtke poslali na školovanje u Njemačku. Sjećam se kao da je bilo danas, taman je izašao novi Audi A8, s potpuno aluminijskom karoserijom, što je u to vrijeme bilo potpuno drugačije od ostalih. Tad sam se usavršio na aluminijskim karoserijama, i to radim majstorski već 30 godina. Jedan sam od prvih djelatnika koji se preselio 2000. u novo sagrađeni AutoZubak Audi servis. Većina mojih kolega već je u mirovini, uskoro ću i ja, ali znam da mogu još mnogo toga doprinijeti mlađim kolegama.
Andrija, znate li da vas zovu „doktor za karambole“?
A, znam. To me prati cijeli život i ne smeta mi. Kad nam dođe auto koji je imao tzv. totalku, nikome se ne da to raditi. Ne znaš ni odakle početi. Eto, mene je u mlađim danima zadesilo mnogo takvih totalki i jednostavno, zavolio sam ih. Sjećam se jednog Audija A8 čiji je vlasnik sletio s njim u šumu. Cijeli popravak stajao je oko 450 tisuća kuna, a ugradili smo dijelova u vrijednosti 300 tisuća kuna. Naravno, vlasniku se isplatilo jer je nov koštao milijun kuna. Još uvijek čuvam slike svojih najdražih velikih popravaka.
Je li prije bilo više velikih popravaka, ili danas?
Prije desetak godina bilo ih je više, otprilike smo imali 3-4 velikih popravaka na 100 vozila. Sigurnost vožnje se otada uvelike popravila, auti imaju senzore, teže su kazne i ljudi voze pažljivije. Također, totalke se danas sve manje popravljaju, a sve više se ugrađuju novi dijelovi. Manje popravke uvijek radimo jer su isplativiji i za klijenta i za tvrtku, ali nakon 30 godina karambola, mogu reći da mi je možda čak i dosadilo raditi male popravke.
Koji auto vozite privatno?
Audija, naravno. Bili smo i u posjetu tvornici pa mi se to mišljenje samo učvrstilo. Audija vozimo svi u obitelji, ja vozim A4, supruga i kćeri A1.
Slobodno vrijeme provodite u krugu obitelji?
Točno, imamo četverogodišnjeg unuka Bornu koji nam je svima centar svijeta. Već sam 38 godina u sretnom braku s mojom divnom Anicom, a s našom labradoricom Brunom volimo duge šetnje. Osim toga, imam dvije kćeri, Vlatku i Andrijanu. Doma sam okružen ženama, a na poslu s muškarcima. Vidiš što ti je balans!
Kolege o Andriji…
Andrija je jedan od naših najboljih majstora i pravo je bogatstvo imati takve osobe u našoj tvrtki. Svoje znanje je godinama prenosio i na mlađe kolege koji su odrađivali posao ili naukovanje u Sesvetama. Andrijino znanje i sposobnost su stvarno nezamjenjivi. (Slaven Hrkač)
Andrija je specifičan kolega, majstor starog kova. Pedantan je perfekcionist, a najviše voli velike limarske radove! Sljedeći put kad ga vidite, pitajte ga da vam pokaže svoju pomno sačuvanu arhivu svojih najvećih radova. (Ante Vukičević)
Andrija je luk k’o šajba, nekad ga „vudri“ od rana jutra pa je kao malo dijete. Radim s njim već 8 godina, i svaki put se nasmijem njegovim izjavama. Ma Andrija je legenda! (Mladen Dominko)
Andrija je naš najveći stručnjak za velike radove, baš „doktor za karambole“. Jedan je od najstarijih majstora u Zubak Grupi i voli dijeliti znanje mladim praktikantima. (Josip Novosel)