U planinarenje i snježni pogled s vrha, kolegica Marija Pustički na prvi se pogled zaljubila prilikom jednog zimskog izleta na Višnik. Nije joj, stoga, teško palo kad joj je prijateljica poslije predložila da upiše planinarsku školu. Ljubiteljica prirode, nenadmašnih National Geographic te Red Bull Illume fotografija i avanturistica u duši, odmah nakon završetka planinarske škole, odvažila se na penjanje vrhova u Sloveniji.
U tom trenutku penjanje na Triglav činilo mi se samo kao nedosanjani san i želja. Nisam imala iskustva u visokom gorju, nisam mogla shvatiti koliko je to zahtjevno, kako ću se osjećati, bojim li se visine… Htjela sam sve to isprobati, ali individualno s nekim bez pritiska grupe… – prisjetila se Marija planova za svoje prvo planinarenje.
Veliko životno zadovoljstvo i ispunjenje pronašla sam u penjanju na planinske vrhove. Volim zimu, snijeg i zimske ture, pogled, zrak na više od 2000 m, druženje i opuštanje. Volim provoditi vrijeme na otvorenom, a planinarstvo za mene postalo je stil života, niz aktivnosti koje život moj čine ugodnijim, zanimljivijim i nadasve ljepšim. Uživam u svakom koraku!, kaže. Odvažila se i na natjecateljsku turu Higlander Velebit.
To je jedinstveno iskustvo koje bih preporučila svima, pravi izazov za planinarenje iz snova i avanturu života. Vremenska prognoza za taj tjedan najavljivala je najgore kišno nevrijeme koje Velebit pamti u zadnjih 50 godina. Okolnosti na prvom održanom Highlanderu su zaista bile dramatične. S opremom na leđima teškom više od 20 kilograma, rutu preko 100 km od Zavižana do Paklenice prešli smo u 99 sati. Najizazovniji dio rute bio je od Baških Oštarija preko Ramina korita do planinarskog skloništa Šugarska duliba. Bez signala, po jako lošim vremenskim uvjetima i nezapamćenim kišnim oborinama hodali smo više od osam sati bez odmora, uz slabu markaciju, porušena stabla i na kraju i po noći – ispričala nam je Marija Pustički. Ipak, put su joj olakšali suputnici Marin, Miro, Darko, Ivan, Borna i pas Šon, a koji su joj bili velika podrška. Neopisivi osjećaj sreće i dobrog raspoloženja pratio je Mariju i njezine kolege tijekom cijelog putovanja Velebitom, a najveća nagrada bila je zajednički ulazak u cilj. Kako bi osnažila potrebna znanja i vještine za zimsko planinarenje, završila je visokogorski tečaj u organizaciji PO PDS Velebit. Osim toga, fizičku kondiciju održava trčanjem, plivanjem i drugim outdoor aktivnostima.
Osim nemjerljivih užitaka i unutarnjeg mira, planinarstvo donosi i određenu odgovornost, a poželjna je i samodisciplina, osjećaj timskog rada te tehnička znanja i potreba za stalnim uvježbavanjem tehnika, naročito u težim oblicima planinarstva. Planinarske ture i uspone gotovo uvijek biram prema osobnom osjećaju koji me onda vodi do nekog vrha i natrag – istaknula je uspješna planinarka i trkačica. Posebno mjesto u njezinu srcu pak ima planina Matterhorn.
Riječ je o inspirativnoj i izazovnoj planini oblikovanoj kosim linijama i vrlo zahtjevnoj za penjanje. Brojni alpinisti pokušavaju ispenjati ovaj vrh, ali ni približno svi ne uspijevaju. Koliko je posebna govori i činjenica da je jedinstveni oblik Matterhorna bio inspiracija tvornici Tobler za njihovu svjetski poznatu čokoladu Toblerone – zaključila je Marija Pustički.
Penjući se po stijenama, naučila sam puno o sebi, koliko je svijest o vlastitom tijelu važna, da je važno ovladati osjećajima, biti strpljiv i poštovati prirodu, završava Marija.
VESELI ME IZVRSNOST U SVEMU ŠTO RADIM I TEŽIM TOMU!
Na poslu u Zubak Grupi, gdje radi već gotovo deset godina, kaže da je najviše veseli pronalaženje inspirativnih rješenja u projektima vezanim uz promociju brendova AutoZubak i Neostar.
Postavljeni visoki ciljevi za mene su izazov. Veseli me izvrsnost u svemu što radim i težim tomu – istaknula je Marija koja je na studiju ekonomije na Vernu bila najbolja studentica u grupi.
A što kolege kažu o Mariji:
Vidjevši slike Highlander Velebita shvatila sam od kuda ta pozitivna detoksikacija naše Mare 🙂 – Nikolina Skelin, računovodstvo
Kada u uredu inspiracije fali, Marija slogane brzinom munje pali! – Toni Serdarušić, marketing