povuci

JEDAN DAN S...

Tehničari lakiranja – umjetnici u svom poslu

S godinama se na automobilu skupi velik broj ogrebotina, većih udubljenja, udaraca i pucanja laka. U tom slučaju trebate kvalitetan limarski popravak. Lakiranje je jedan od najzahtjevnijih segmenata postprodaje za koji je potrebno stručno znanje, iskustvo i strpljenje.

Najveći izazov u poslu su povećanje efikasnosti, odnosno ubrzanje procesa sušenja kako bi se ispoštovali rokovi. Lakirerski posao jedan je od najtraženijih poslova u segmentu postprodaje jer je za njega prijeko potreban stručni kadar sa znanjem, iskustvom i mirnom rukom.

Pronalazak stručne radne snage je također velik izazov jer unatoč odličnim uvjetima koji nudi Zubak Grupa, ovo zanimanje još uvijek nije dovoljno atraktivno da zadovolji potražnju za djelatnicima. Ni državni kurikulum i upisne kvote ne idu u korist tih zanimanja pa Zubak Grupa samostalno i aktivno regrutira i među mladima popularizira ovo zanimanje.

Zubak Grupa ima osam velikih servisnih centara, a šest je opremljeno limarsko – lakirerskim radionicama s devet termo lakirnica.

 

DANIJEL KOVAČEVIĆ, AUTOZUBAK SESVETSKI KRALJEVEC

“Najteže je raditi na automobilima koje uništi tuča”

Danijel u AutoZubak Sesvetskom Kraljevcu radi od 2019. godine.

– Svaki dan su novi izazovi, ali mi nijedan dio posla nije problem. Najviše volim farbati, to mi je toliki gušt da to ni ne smatram poslom. Najveći posao imamo kad pripremamo auto koji je stradao od tuče. Potrebna je detaljna i opsežna priprema da automobil vratimo u prvobitno stanje.

– Najviše stradavaju branici i to prednji. To je neka konstanta u svakom danu. Volim kad klijenti imaju ekstra zahtjeve. Primjerice, jedan je vlasnik Porsche GT3 htio da mu kompletno prebojimo prednji kraj zbog par jedva vidljivih kamenčića. Sve smo trebali brusiti, ali smo baš guštali na tom autu.

 

TOMISLAV ČERGAR, AUTOZUBAK SESVETSKI KRALJEVEC

“Najzahtjevniji su smeđi i zlatni tonovi boja”

Tomislav ima sveukupno 15 godina iskustva, od toga pet u AutoZubaku.

– Koliko se posao promijenio? Malo, ali su klijenti postali zahtjevniji. Očekuje se da će auto nakon popravka biti kao da je izašao iz tvornice. Nažalost, popravak je popravak.

Najdraži dio posla mi je samo lakiranje naravno, a najprecizniji moram biti kad miješam boje. Tada je mirna ruka ključan faktor. Sve mjerim u gram i mora ispasti savršeno. Najškakljiviji su mi zlatni i smeđi tonovi.

 

ANES SEJDINOVIĆ, AUTOZUBAK SESVETSKI KRALJEVEC

“Novije automobile je lakše polakirati nego starije”

Anes je najmlađi u AutoZubaku, radi 3 godine, no radi još otkad je izašao iz srednje škole.

– Automatske miješalice boja skratile su nam cijeli postupak barem za pola sata, ali novije aute treba bojiti duže zbog troslojnih boja pa nam sve na kraju dođe na isto. Najproblematičnija boja mi je – zlatna.

DAMIR CEROVEČKI, AUTOZUBAK SESVETSKI KRALJEVEC

“U pravilu, što je boja ljepša, to je bojenje teže”

Damir se lakirerskim poslom bavi već 17 godina.

– Iako je sad neke poslove lakše obavljati, poput miješanja boje, neki su mi dijelovi posla ipak postali teži. Prije smo snimali boju, pa radili uzorke kako bismo pogodili ton, a sad imamo automatske miješalice, što olakšava postupak. Doduše sve je više troslojnih boja što produljuje proces, tako da nam dođe na isto. Najduže popravljamo automobile uništene od tuče, to zna potrajati i po tjedan dana.

 

TOMICA MIHALINČIĆ, AUTOZUBAK VARAŽDIN

“Što je auto više oštećen, veći mi je gušt raditi!”

Tomica kao tehničar lakiranja radi već 15 godina, a kako kaže, posao se u njegovoj varaždinskoj poslovnici povećao za barem 100 posto.

– Vrste popravaka su iste, no klijenti su zahtjevniji. Svi žele nove dijelove, dok bismo ih mi radije popravljali. Uglavnom to ovisi o osiguranju, a ne o nama ili klijentima. Najveći mi je gušt raditi na jako oštećenim autima, rezultat je više zadovoljavajući!

 

VJEKOSLAV KOLARIĆ, AUTOZUBAK OSIJEK

“Mi smo umjetnici u svom poslu i svaki rad je unikat!”

Vjekoslav radi u AutoZubaku već 15 godina i obožava ekipu s kojom radi.

– Što je jako bitno jer ih nekad viđam češće nego ženu, haha! Mi lakireri 90 posto ovisimo o limarima. Ako oni dobro izravnaju lim, mi nemamo puno posla. No, kad ja moram glumiti kipara, e onda treba veća čarolija! Volim svoj posao, jedino mi problem pričinjava kad nam iz osiguranja daju premalo sati.  Pa ne može se ni torta za 2 sata napraviti, a kamoli prelakirati cijeli auto! Ali rješavamo i to.

 

ZORAN ČEKUNEC, AUTOZUBAK VARAŽDIN

“Lakše mi je sređivati ravne branike nego nove obline”

Zoran je prije 4 godine iz industrijskog lakiranja došao u AutoZubak i kaže da mu je lakirati aute jednostavnije nego velike strojeve.

– Kitanje mi je najteži dio posla jer je na današnjim autima sve teže dobiti ravninu. Prije je sve bilo ravno i kockasto na autima, pa je i kitanje bilo lakše. Sada su auti ljepši sa svim tim krivinama i oblinama, ali nam i poprilično otežavaju posao.

 

NIKOLA BUNJEVAC, AUTOZUBAK VELIKA GORICA

“Najviše me opušta obljepljivanje auta trakom”

Nikola u AutoZubaku radi od 2003. godine, a najveću promjenu ne vidi u kvaliteti rada već u ljudima.

– Kvaliteta rada je uvijek na visokoj razini, no klijenti su sve zahtjevniji i nestrpljiviji. Prije su branici i retrovizori bili plastični, sad je drugačije. Najdraži dio posla mi je lijepljenje auta trakom, opušta me.

 

TOMISLAV KOVAČIĆ, AUTOZUBAK VELIKA GORICA 

“Ženske stranke nam postavljaju više pitanja od muškaraca”

Tomislav se u velikogoričkom AutoZubaku zaposlio 2005., netom prije 18-og rođendana.

– Modernizacija rada je uzela maha, na autima je sve više plastike i kompliciraniji su, barem za moj dio posla. Najzabavniji dan mi je bio kad smo za Red Bull restaurirali motor s kolicima, bilo je dosta posla, ali je bilo jako zanimljivo i zabavno! Ono što se najčešće radi je klasika: ljudi najviše “vole” uništiti prednje i zadnje branike.

 

TOMISLAV UGARKOVIĆ, AUTOZUBAK SESVETE

“Bijelu boju je najteže smiksati”

Zadnjih 7, 8, godina radimo uglavnom troslojne boje, što nam posao čini zanimljivijim. Stavlja se prvo baza, pa boja, pa preljev i efekt pa pa još i bezbojni sloj. Zapravo se radi o četiri elementa ali se zove troslojna boja.

 

MLADEN DOMINKO, AUTOZUBAK SESVETE

“Sin mi završava za limara, tako da smo kompletirani”

Mladen u AutoZubaku radi više od 6 godina, no iako je završio za autolimara, lakirerstvom se bavi skoro čitav život.

– Sa susjedom sam u nedostatku posla započeo lakirati, vidio da mi dobro ide pa sam krenuo tim smjerom. Ponosan sam što mi i sin završava za autolimara, tako da ćemo u kući imati i lakirera i limara. Što se tiče posla, najmanje volim pripremu branika za lakiranje, njih bih zabranio haha!

 

DRAŽEN KRAŠIĆ, AUTOZUBAK SESVETE

“Završio sam za autoelektričara, ali curin tata je bio lakirer…”

Dražen je rodom iz Vrbovca, a u sesvetskom AutoZubaku radi već 9 godina. Lakiranjem se bavi već 20 godina, a prekvalificirao se – slučajno.

– Curin tata je bio lakirer, a tada se to i najviše tražilo. Tako sam počeo i eto, ostao u tome. Volim svoj posao i slažem se da su ljudi danas zahtjevniji. Auto nikada neće izgledati kao novi, naravno da mi vrhunski popravimo tako da laik to ne vidi, ali dobar majstor će uvijek znati da li je bilo popravaka. I prije smo dobivali više čokolada iz zahvale.

 

 

Photo: PIXSELL